Solar paths – Caminos solares

I recently read the news that France was going to inaugurate the first 1000m of solar road, that is, instead of asphalt, the road will be made of solar panels that generate electricity. This reminded me of the bicycle lane that was created in the Netherlands two years ago. So today I will explain both projects.

Bike lane SolarRoad

In December 2014 the SolarRoad project was inaugurated in Krommenie (Netherlands). In order to construct the SolaRoad, the asphalt has been replaced by a pavement that integrates photovoltaic panels protected by a layer of tempered glass, and also has included some extra performance: LED lights to illuminate the path in foggy days and a system to heat the road and avoid the formation of ice sheets during winter. After its first year of operation, data on the yield of energy produced were published. This data has surprised even the most optimistic: in twelve months has produced up to 70 kWh per square meter per year, with a total of 9.800kWh, enough to supply three houses. Despite these good data, there are two points to improve after this first test: lower costs (70x2m installed costs cost € 3,000,000) and solve technical problems (changes in temperature have influenced the glass coating, which has been separated from the rest of components). Anyway, its creators are already improving this system to support traffic.

 

Highway Wattway 

In December 2016 the first section of solar road was opened near the small village of Tourouvre-au-Perche (France). The road is only 1000m long, but serves as a test for the project that French government wants to do with paving with photovoltaic panels around 1000km of roads in the next 5 years. But back to our already installed road. The installed panels stand out for their strength and durability (reinforced by a composite material of resins and polymers), not forgetting the safety where they have obtained a good adhesion and water tightness to avoid accidents. With this small section is expected to power the lighting of the public village of Tourouvre-au-Perche of 5000 inhabitants. The project has cost € 5.200.000, which added to its poor orientation (the average sunny days in that region is 44 days a year), has not liked much among the population. Hopefully, like the project in the Netherlands, good data after one year will help to calm the mood.

francia-inaugura-la-primera-carretera-solar-del-mundo-que-esta-condenada-al-fracaso


Hace poco leí la noticia de que Francia iba a inaugurar los primero 1000m de carretera solar, es decir, que en vez de asfalto la carretera estará hecha de paneles solares que generan electricidad. Esto me recordó al carril bici que se creó en Países Bajos hace dos años. Asique hoy voy a explicaros ambos proyectos.

Carril bici SolarRoad

En diciembre de 2014 se inauguró en Krommenie (Países Bajos) el proyecto SolarRoad. Para construir la SolaRoad se ha sustituido el asfalto por un pavimento que integra paneles fotovoltaicos protegidos por una capa de vidrio templado, y además se ha incluido alguna prestación extra: luces LED para iluminar el sendero en días de niebla y un sistema para calentar la vía y evitar la formación de placas de hielo en invierno. Tras su primer año en funcionamiento, se publicaron los datos del rendimiento de la energía producida. Estos datos han sorprendido incluso a los más optimistas: en doce meses ha producido hasta 70 kWh por cada metro cuadrado y año, con un total de 9.800kWh, lo suficiente para abastecer tres casas. Pese a estos datos tan buenos, hay dos puntos a mejorar después de esta primera prueba: abaratar costes (el tramos instalado de 70x2m costó 3.000.000€) y solventar problemas técnicos (los cambios de temperatura han influido en el revestimiento de vidrio, que se ha ido separando del conjunto). De todos modos, sus creadores ya están mejorando este sistema para que soporte el tráfico rodado.

Carretera Wattway

En diciembre de 2016 se inauguró el primer tramo de carretera solar cerca del pequeño pueblo de Tourouvre-au-Perche (Francia). La carretera cuenta con apenas 1000m de longitud, pero sirve como prueba para el proyecto que quiere llevar a cabo el gobierno francés de pavimentar con paneles fotovoltaicos alrededor de 1000km de carreteras en los próximos 5 años. Pero volvamos a nuestro tramo de carretera ya instalado. Los paneles instalados destacan por su resistencia y durabilidad (reforzadas por un material compuesto de resinas y polímeros), sin olvidar la seguridad donde han conseguido una buena adherencia y estanqueidad para evitar accidentes. Con este pequeño tramo se espera alimentar el alumbrado del pueblo público de Tourouvre-au-Perche de 5000 habitantes. El proyecto ha costado 5.200.000€, lo que sumado a su mala orientación (la media de días soleados en esa región es de 44 días al año), no ha gustado mucho entre la población. Esperemos que al igual que el proyecto de Países Bajos, sus buenos datos después de un año ayuden a calmar los ánimos.

 

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